Træning

Træning den spæde start.

Min bedste grund for at starte med at træne er at kroppen forfalder allerede fra 23-års-alderen (har jeg hørt et eller andet sted). I en alder af 34 gik der lidt panik i mig. Min konklusion var, at det var nemmere at opstarte nu (2013) end når jeg rundede de 40!!!

Havde også en kær kollega der en dag sagde til mig: “Du er egentlig en smuk pige, men du har en lidt tyk på maven”.

Jo, tak for kaffe!!! Hun fik det heldigvis sagt i en god og positiv måde, så det blev ikke taget inde op, men det satte en masse tanker i gang.

Så i februar 2013 startede jeg  i et af landets fitness kæder med lidt pilates/yoga og funktionelt træning. Pilates for at starte indefra og have noget at stå i mod med. Funktione l træning da det var let at gå til og det var på hold. Hvilket indtil da motiverede mig mest til overhovedet at komme afsted.

I august 2013 opstarede kæden et nyt koncept (hos dem) cross-kædens navn. Jeg var med fra starten, og faldt hurtig i snak med en anden kvinde….. eller hun faldt hurtig i snak med og til mig og alle de andre på holdet. Herfra blev vi en fast lille kerne der kom på de samme hold indtil midten/slutningen af  2015. To trænere stoppede og kæden fik desværre ikke ansat nye cross instruktører hurtigt nok, hvilket betød jeg måtte finde mine udfordringer andet steds.

Mere målrettet træning.

Nu går jeg til Crossfit i anden kæde, som åbnede i januar 2016 her i Århus. Det er indtil videre rigtig godt og jeg udfordres max hver gang. Der er stadig meget at lærer og nye pr. (personlig rekord) at slå. Min største bedrift i år har været at gennemfører “Opens 16”, det var ikke noget flot eller prangende resultat, men jeg gennemførte….. så jeg kan kun blive bedre næste år…. 🙂